Kunst zonder kader

Wendy maakt ook kunstworkshops die niet onder 1 titel te vangen zijn. Kijk eens bij bestaande workshops hieronder

 

begeleiden

press to zoom

press to zoom
voelen en luisteren
voelen en luisteren

press to zoom

begeleiden

press to zoom
1/7

Poëzie vanuit de tenen

We maken een spannend Blotevoetenpad. Daarvan kies je 1 stuk uit waar je zelf mag ontdekken hoe het voelt. Die gedachtes worden omgezet in poezie 

Geblindeerde bezoekers mogen het pad belopen. Bij elke ondergrond krijgen ze de passende poëzie te horen van de bijbehorende schrijver

 

(Ook binnen te realiseren)

Het doolhof

press to zoom

met opa en oma naar de dierentuin

press to zoom

Doolhof op Buitenkunst

press to zoom

Het doolhof

press to zoom
1/7

Doolhof door Herinnering

We gaan herinneringen over onze grootouders ophalen. In kleine groepjes maken we een groot doolhof. Daarin tekenen we onze verschillende en soms ontroerende herinneringen. En net als in je hoofd liggen de herinneringen niet netjes op volgorde in dit doolhof. 

Het thema van de foto's hierboven was 'grootouders' maar de workshop kan met bijna elk gewenst thema uitgevoerd worden

 

schaatsen met oma

press to zoom

hier ben ik geboren

press to zoom
tentoonstelling Buitenkunst
tentoonstelling Buitenkunst

press to zoom

schaatsen met oma

press to zoom
1/5

Doolhof #2

Dezelfde opzet als de workshop 'Doolhof door herinnering'. maar dan individueel met stift en stukjes landkaart. Allereerst halen we herinneringen op. Daarna maken we een doolhof waarin we een aantal van deze herinneringen een plekje geven
 

puzzelpoezie

press to zoom

stukje

press to zoom

nieuwsgedicht

press to zoom

puzzelpoezie

press to zoom
1/6

Puzzelpoëzie/ Nieuwsgedicht

Twee verschillende beeldende poëzie workshops. Bij Puzzelpoëzie gaan we op zoek naar het puzzelstukje dat het meest bij jou past. Daar vanuit maken we een woordspin en heel persoonlijk poëzie.

Bij nieuwsgedicht gaan we krantenkoppen snellen. Vanuit een krantenkop die je aanspreekt gaan we via bijpassende trefwoorden verder naar poëzie. 

 

dagproject

of 3 lessen • 60 min • groep 5t/m8

Leerdoelen: voelen en creatief denken met materialen, poëzie ontdekken, leren 'voordragen', zelfregulering

Kerndoelen: 54, 55, 56

NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie

2 lessen • 60 min • groep 3t/m8

Leerdoelen: samenwerken, herinneringen verwoorden/ verbeelden, creatief denken

Kerndoelen: 54, 55, 56

NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie

2 lessen• 60 min • gr 3t/m8

Leerdoelen: herinneringen verwoorden/ verbeelden, creatief denken

Kerndoelen: 54, 55, 56

NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie

lessen • 60 min • groep 5t/m8

Leerdoelen: creatief denken, poëzie ontdekken, kritisch denken

Kerndoelen: 54, 55, 56

NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie

1/0

Poezie vanuit de tenen

We maken van spannende materialen een Blote Voeten Pad. Daarna zelf ontdekken hoe het nou voelt een je voeten en waar het je aan doet denken. De gedachtes worden omgezet in poezie. Je leert iemand met een blinddoek om een stukje te begeleiden over het pad en jouw poezie voor te dragen.

(Ook binnen te realiseren)