'Ik ga op reis en neem mee...'

serie van 3 beeldende voorstellingen voor peuters en kleuters

Wendy is op reis met haar stapel koffers. Onderweg verzamelt ze allerlei losse onderdelen en gaat ze op bezoek bij de peuters en kleuters. Alles wat mee op reis is krijgt steeds weer een andere betekenis in het verhaal. Zo maakt ze van gevonden lijstjes een boot en van haar koffers een trein. Ook de losse onderdelen in de koffers worden steeds op een andere beeldende manier gebruikt. Door Wendy èn door de kinderen zelf! 

 

max 15 kinderen per voorstelling

lege speelruimte 6mx 6m 

stoelen/bankjes voor de kinderen

Te boeken bij CO-Utrecht.nl

Wendy is op reis en verzamelt....

Wat Wendy vindt onderweg

En wat kun je ermee?

Wendy is op reis en verzamelt....

1/3

De koffers gaan open

In de eerste voorstelling maken de kinderen kennis met Wendy op reis. Ze stapt in een boot en kijkt door twee gevonden wc rollen naar de bergen in de verte.

Wendy opent haar koffers en laat zien hoe ze een lijst kan vullen met haar gevonden spullen. En dat mogen de kinderen zelf ook even uitproberen natuurlijk...

Leerdoelen:

Kennis maken met spullen. Voelen, sorteren, groeperen, kijken en bespreken

1/4

Klokkentorens

Vandaag scheurt Wendy met een auto door de bergen en vindt een supermooie bel onderweg... Met haar spullen bouwt ze een klokkentoren, zodat iedereen de bel kan horen!

Maar om de bel echt overal te laten horen zijn er nog veel meer torens nodig dus daarbij wordt de hulp van de kinderen ingezet.

 

Leerdoelen:

Stapelen, evenwicht, versieren, vormgeven, samenwerken, kijken en bespreken

ik ga op reis.JPG

Met de trein naar de woestijn

In de woestijn is alleen maar zand en verder niets!

Zoveel nieuwe vriendjes!

Met de trein naar de woestijn

1/4

Nieuwe vrienden

Wendy gaat in haar zelfgebouwde trein naar de woestijn! Maar hee, wat ongezellig. Niets en niemand te vinden daar... 

Toch gaat ze vriendjes maken en als de kinderen haar daarbij helpen dan heeft ze er ineens heel veel!

Leerdoelen:

Individueel aan de slag met de materialen, kiezen, plaatsen/vormgeven, kijken en bespreken