Ik ga op reis en neem mee...
Serie van 3 beeldende voorstellingen voor peuters en ouder(s)
Wendy is op reis met haar stapel koffers. Daarin bewaart ze allerlei mooie onderdelen die ze onderweg vindt. De koffers en de onderdelen krijgen in elke voorstelling andere betekenis. Zo kunnen de koffers een trein worden en de losse onderdelen klokkentorens. Die door het publiek zelf gebouwd mogen worden!
Max 15 kinderen per voorstelling
Lege speelruimte 6mx 6m
Stoelen/bankjes voor de kinderen
Wendy is op reis en verzamelt....
En wat kun je ermee?
Wendy is op reis en verzamelt....
De koffers gaan open
In de eerste voorstelling maken de kinderen kennis met Wendy. Ze stapt in een boot en kijkt door twee gevonden wc rollen in de verte.
Wendy opent haar koffers en laat zien hoe ze een lege lijst kan vullen met haar gevonden spullen. En dat mogen de kinderen zelf ook even uitproberen natuurlijk...
Leerdoelen:
Materiaal onderzoek, Creatief denken Samenwerken, Sociale vaardigheden, Kritisch denken
Kerndoelen 54, 55, 56
NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie
Klokkentorens
Vandaag scheurt Wendy met een auto door de bergen en vindt een supermooie bel onderweg... Met haar spullen bouwt ze een klokkentoren, zodat iedereen de bel kan horen!
Maar om de bel echt overal te laten horen zijn er nog veel meer torens nodig dus daarbij wordt de hulp van de kinderen ingezet
Leerdoelen:
Stapelen, Evenwicht, Creatief denken, Samenwerken, Sociale vaardigheden, Kritisch denken
Kerndoelen 54, 55, 56
NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie
Met de trein naar de woestijn
In de woestijn is alleen maar zand en verder niets!
Met de trein naar de woestijn
Nieuwe vrienden maken
Wendy gaat in haar zelfgebouwde trein naar de woestijn! Maar hee, wat ongezellig. Niets en niemand te vinden daar... Alleen maar zand!
Toch kan ze vriendjes maken en als de kinderen haar daarbij helpen, dan heeft ze er ineens heel veel!
Leerdoelen:
Individueel werken, Creatief denken, Sociale vaardigheden, Kritisch denken, Zelfregulering
Kerndoelen 54, 55, 56
NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie