top of page

Ik ga op reis en neem mee...

Serie van 3 beeldende voorstellingen voor peuters en kleuters

Wendy is op reis met haar stapel koffers. Onderweg verzamelt ze allerlei losse onderdelen en gaat ze op bezoek bij de peuters en kleuters. Alles wat mee op reis is krijgt steeds weer een andere betekenis in het verhaal. Zo maakt ze van gevonden lijstjes een boot en van haar koffers een trein. Ook de losse onderdelen in de koffers worden steeds op een andere beeldende manier gebruikt. Door Wendy èn door de kinderen zelf! 

 

Max 15 kinderen per voorstelling

Lege speelruimte 6mx 6m 

Stoelen/bankjes voor de kinderen

De koffers gaan open

In de eerste voorstelling maken de kinderen kennis met Wendy. Ze stapt in een boot en kijkt door twee gevonden wc rollen naar de bergen in de verte.

Wendy opent haar koffers en laat zien hoe ze een lijst kan vullen met haar gevonden spullen. En dat mogen de kinderen zelf ook even uitproberen natuurlijk... 

 

 

Klokkentorens

Vandaag scheurt Wendy met een auto door de bergen en vindt een supermooie bel onderweg... Met haar spullen bouwt ze een klokkentoren, zodat iedereen de bel kan horen!

Maar om de bel echt overal te laten horen zijn er nog veel meer torens nodig dus daarbij wordt de hulp van de kinderen ingezet

ik ga op reis.JPG

Nieuwe vrienden maken

Wendy gaat in haar zelfgebouwde trein naar de woestijn! Maar hee, wat ongezellig. Niets en niemand te vinden daar... Alleen maar zand!

Toch kan ze vriendjes maken en als de kinderen haar daarbij helpen dan heeft ze er ineens heel veel! 

 

Leerdoelen:

Materiaal onderzoek, Creatief denken Samenwerken, Sociale vaardigheden, Kritisch denken

Kerndoelen 54, 55, 56

NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie

Leerdoelen:

Stapelen, Evenwicht, Creatief denken, Samenwerken, Sociale vaardigheden, Kritisch denken

Kerndoelen 54, 55, 56

NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie

Leerdoelen:

Individueel werken, Creatief denken, Sociale vaardigheden, Kritisch denken, Zelfregulering

Kerndoelen 54, 55, 56

NPO interventie: C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen: Cultuureducatie

bottom of page